På landet mitt i stan!

2009-08-17 @ 21:02:04

Vägen till jobbet...


Över stora gräsmattan där det sitter en ensam hare, nedför backen...

Utanför tunneln ligger en ensam kundvagn, kanske ungdomar som varit i farten... tunneln är mörk (och kuslig kvällstid),
en övergiven ölburk står fint på muren... en Metro-tidning, guld värd på bussen!

Centralstationen och hotell Eggers, som är någorlunda nymålat och har fått nya röda markiser...
Väl framme vid jobbhållplatsen finns det stora höga hus... på detta stora hus med 224 (japp jag räknade dem) fönster ut mot vägen är det alltid endast ett endaste fönster som varit öppet och det är alltid samma... Hösten här?

På vägen passerar jag ett dagis där det växer fina blommor och där det finns både plommon och äppleträd,
den fina krukan med stocken står också inne på dagiset... det är på den här gräsmattan jag blir våt om fötterna varenda morgon... alldeles runt hörnet ligger stadsförvaltningen där jag jobbar.

Byggarbetsplatsen som jag är så fascinerad av! En ensam stock som låg på ett väldigt udda ställe... idag var den plötsligt borta. Rönnbärsträden är fulla och tunga av bär, grenarna hänger nästan ända ner till marken... jäklar vilken kall vinter det lär bli! Så till slut... framme vid porten! Dagen börjar...

De här bilderna visar lite av vad jag uppmärksammar på min väg till jobbet! Det är mycket grönt på vägen... ibland känns det inte som att man är mitt i stan.


Kommentarer
Postat av: Soulsister

Vilken rolig dokumentation! O så många olika miljöer du passerar!



kram

2009-08-18 @ 09:18:05
URL: http://www.soulsistersdiary.com

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0