Julstaden Göteborg

2009-12-05 @ 14:03:06
I år tändes julbelysningen den 13 november... och temat för årets julstad är KÄRLEK!

     

Staden ser verkligen förtrollande ut på kvällstid. Jag njuter varje gång då jag passerar med spårvagnen genom centrum på kvällarna då jag har jobbat sent.

Jag åker två olika vägar... antingen genom Vasastaden och nedför Avenyen eller så åker jag Linnégatan ner och passerar Grönsakstorget och Domkyrkan. Det är lika fint överallt!

       



Liseberg strålar för tionde året i rad! En saga...

Jag har hittat två favoritställen! Den ena är platsen utanför hotell Avalon och över på andra sidan gatan där Kopparmärra står. På de flesta ställen i stan har man använt vanliga lampor för att dekorera alla lyktstolpar, men här har man använt röda ljus... det blir ett sånt vackert sken. Det är även rött ljus på hotellets fasad...

Det blir ett jättefint varmt sken!

Den andra platsen är i Haga, där är julbelysningen jättevacker... en girland med julstjärnor som hänger över gatan...

Ska försöka fota det någon dag om jag kommer ihåg att ta med mig kameran!

     

Vid bältesspännarparken bygger man upp ett jullandskap med lite olika stånd och det är is på dammen... där i närheten kan man också ta kort på sig själv och en kärlek/vän... där man pussas under misteln. Det är gratis men man kan skänka en slant om man vill... det är till förmån för Drottning Silvias Barnsjukhus.

Ljusspelet på Götaplatsen varar i år ända till nyårsafton... så att man även i mellandagarna kan få njuta av spelet!

Måste snart ta mig en liten tur till stan bara för att titta!




Kommentarer
Postat av: Linda

Vad fint det ser ut! Vi tar oss tyvärr inte dit i år (hade tänkt åka men sen skenade tiden iväg och nu kommer vi inte att hinna).



Sv: Nä, det är inte juldesignen, den ser alltid så ut. :-) Fast jag börjar tröttna och ska nog fixa om den. Någon gång. När jag har tid. Och lust.



8 barn förresten, det låter som full rulle! :-D Ska kika runt lite mer hos dig när jag har lite mer tid (har iaf lagt till dig bland mina bloggfavoriter).

2009-12-05 @ 21:55:38
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: julia

WOW, åtta barn! :O

det är riktigt mysigt med julbelysning! :)

2009-12-05 @ 22:13:56
URL: http://juliaanystrom.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0