Intervju per telefon

2009-02-13 @ 16:44:56

När vi var inne på museet ringde min telefon... men jag hann inte få upp den ur väskan. Det var ett nummer jag inte kände igen...

Precis när vi skulle äta så ringde samma nummer igen... jag svarade och det var från Göteborgs Stad angående ett jobb jag sökt. Det var en trevlig kvinna som undrade om hon kunde göra en snabb intervju med mig per telefon. Hon frågade om mina tidigare jobb, och en massa om hur jag såg på framtiden och om de olika sysslorna vad gällde jobbet, mina kunskaper inom än det ena än det andra.

Hon berättade att det var över 100 sökande till tjänsten och att de hade valt ut 20 som de ringde för att intervjua per telefon. Sen skulle de, rekryterarna sitta ner och gå igenom alla intervjuer tillsammans och sen kalla ett par stycken till intervju på kontoret.

Får man jobbet så börjar det med en tre veckors kurs på heltid, där man får lära sig deras datasystem och hur de går tillväga. När jag sökte jobbet, som var mer ett sånt jobb som jag bara sökte för arbetsförmedlingens skull, så var det den här kursen jag tänkte på mest. Det är aldrig fel att få mer kunskap och samtidigt få betalt för det! Jobbet är intressant men de är mest ute efter att få tag på vikarier.

Vi skrattade en del under intervjun och när det var dags att lägga på så sa hon att hon skulle höra av sig till mig i nästa vecka och så tackade hon för en mycket trevlig intervju.

Kursen börjar den 9 mars i så fall om det blir så att jag får jobbet... ganska snart ju!


Det är ganska så konstigt... jag har ju sökt en massa jobb den senaste tiden mer eller mindre frivilligt... och just detta jobbet var ett utav dem som jag verkligen velat att de skulle höra av sig ifrån.... men det finns ju några till som det skulle vara ännu bättre och roligare om de hörde av sig från...


Kommentarer
Postat av: Anna - Sanningen om Amerika

Hoppas du får jobbet. Ha en skön helg!

2009-02-13 @ 22:26:54
URL: http://indelaware.blogg.se/
Postat av: Singelpappan

Så bra att ha blivit utvald till telefonintervju. Då är du med på banan. Håller tummarna för dig!



Ha en trevlig helg! :-)

Kram

Postat av: only me

vad roligt =)

håller tummarna för dig

2009-02-14 @ 13:28:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0