Fotobok hos Fuji

2009-07-15 @ 19:07:12
Jag har länge tänkt göra en fotobok... men på grund av den taskiga ekonomin just nu så har det inte blivit av ännu!

För ett par dagar sen hittade jag ett erbjudande från Fuji där man kan blogga om just deras sida och deras fotoböcker och på så sätt få göra en fotobok gratis.

Gissa om jag blev glad? Jag har samlat en massa fina bilder som jag skulle vilja ha i en fotobok... jag älskar böcker och en fotobok skulle verkligen vara något speciellt.

Men hur går man då tillväga för att göra sig en fotobok?

Jo man börjar med att ladda ner ett program från Fujis hemsida ... med hjälp av det här programmet kan man skapa fina sidor till sitt album. Man kan antingen använda färdiga layouter eller göra egna. Det går att beskära bilder och arrangera dem som  man vill.

Det finns en mängd olika fotoböcker... med mjuka eller hårda pärmar, sidantalet och storleken på boken varierar.

Tänk att få ha dopet, bröllopet, babyns första år, semestern, studenten eller bara vanliga bilder i en speciell bok... grymt tycker jag!

Ett bildexempel i från Fujis hemsida...



Om det är någon som är intresserad av att läsa mer om fotoböcker så kan ni ju gå in på antingen Fujidirekt eller Fujifilm där ni hittar en massa info. om hur man går till väga, priser osv.

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0