Hemskt

2009-07-16 @ 23:48:59
Fick nyss ett hjärtskärande samtal ifrån lill Fan och brorsan!

Lill Fan hade drabbats av en släng av hemlängtan! Lill Fan grät och ville hem till mamma, han var otröstlig... brorsan som hade druckit ett par öl ville inte ut och köra den ganska så långa vägen nu så här dags.

"Jag vill heeeeeeeeeem, jag vill vara med dig mamma!" skrek han i luren. Jag pratade med honom och försökte trösta honom. I morgon ska de ut med båten, sa brorsan och lill Fan ska få köra själv... jag försökte få honom att tänka på det, för det tycker han nog är kul. Men ack nej... han fortsatte att gråta!

Till slut för att få tyst på honom fick jag dra till med en vit lögn och säga att jag skulle ringa till Prinsen och fråga om han kunde åka ut och hämta hem barnen. Prinsen sover tyvärr redan vid den här tiden för han ska upp tidigt för att gå till jobbet. Lill Fan lugnade sig i alla fall och gick in i stugan och la sig bredvid sin syster, men han vägrade att ta på pyjamasen. Nu kommer han ligga där och vänta på Prinsen tills sömnen omsluter honom.

Fy vilken usel mamma jag är! Lura mitt barn på det viset...

Det blir till att gå upp tidigt i morgon och åka ut till dem. Brorsan sa att det skulle bli bra väder i morgon... så då kan vi ju passa på att njuta lite av det då... vid havet! Lill Prinsessan och lille Bror lär ju bli väldigt glada.

Brorsan sa förresten att mina barn är de modigaste barnen som någonsin gästat dem... de har sovit alldeles ensamma i gäststugan! Buhu!

Nu kommer jag inte att kunna sova en blund även om jag verkligen vill och försöker hårt... bilden av en gråtande lill Fan kommer att plåga mitt inre allt för mycket.

Och gubben är förstås inte hemma...

Kommentarer
Postat av: only me

såna samtal är inte roliga... har ju fått några såna av sonen nu dessa veckor de ska vara hos sin pappa... han fick ju komma hem några dagar o nu e det lite bättre... det e ju som värst när de ska sova. på dagarna har de ju roligt.

hopaps ni får en bra dag idag =)

2009-07-17 @ 10:58:00
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: ia

Stackars barn... ;-)

.. men med en sån snäll mamma så är han inte ledsen så mycket mer.



jag läser hos dig med.... ;-)

2009-07-17 @ 18:15:27

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0