Liten tur...

2009-07-08 @ 23:46:09
... till Borås, blev det som sagt idag!

Prinsen hämtade mig på jobbet och så åkte vi hem en liten snabbtur och hämtade två balkongstolar väninnan skulle få av mig.

Sen bar det iväg... Prinsens bil är kul att åka i... fin är den och han spelar bra musik... har aldrig uppskattat AC så mycket som idag.

Vi stannade vid en rastplats längs vägen för att köpa vatten... det var så fint där att vi satte oss på verandan med var sin glass... i huset fanns ett café och så var det samtidigt en souvenirshop med en massa handmålade glas, snidade smörknivar, hemvävda mattor osv... jättemysigt och pittoreskt!

Väl framme i Borås gjorde vi en grandtour och tittade runt lite i stan... sen åkte vi till väninnan för att hämta barnen, som inte ens var hemma när vi kom dit. De var ute och lekte på någon lekplats i närheten... de kände sig tydligen väldigt hemma! Allt hade gått så bra så...

Efter en kopp kaffe var det dags att åka hem...

När vi kom hem hade lill Maran och Grannflickan bakat bullar... goda... för att vara första gången! Min stora lillebror ringde och sa att ungarna, lill Fan och Prinsessan är välkomna till dem på landet i nästa vecka...
Gissa om det blev hurrarop! Både från mamma och ungar... de åker till brorsan och jag och småbarnen åker till Väninnan i Borås... nu är det min tur att också vara hemifrån lite!


Sonens bil... den vackra utsikten från verandan...

Det röda huset som var både café och souvenirbutik...

Prinsen ser till att ungarna sitter som de ska innan avfärd... Prinsessan vill komma hem snabbt
för att se vad det är för spännande hon fått i Divans paket...

Väninnan och hennes lilla ängel som tar farväl... lill Fan tror han är cool... och självaste Pinochio
som säger hejdå Borås!

Jag har så ont i huvudet... skönt att vara ledig imorgon... eller ja ledig och ledig är jag väl knappast då jag måste tvätta och städa...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0