Fy tusan för...

2009-06-10 @ 11:40:07
... akassan! Jag säger det igen... (vet inte hur många gånger jag sagt det nu) ... jag ångrar att jag i över tjugo år har betalat in pengar till fack och akassa. Hade jag sparat pengarna i stället så hade jag inte behövt lida de här månaderna jag går igenom just nu!

Har fyllt i kassakort nu... för lång tid tillbaka... ända tills i början av mars... gissa hur mycket pengar jag ska få för den här perioden? Hela 477 kronor... sen ska det dessutom dras skatt på dessa!

Jag som den sista tiden har kämpat för att få åttatimmarsdagar för att få akassa för de andra dagarna... lurad! Det spelar tydligen ingen roll om man jobbar 8 timmar... eftersom det ändå räknas som en deltid... så tji fick jag!
Man kan alltså inte ens lita på de som jobbar på akassan... för antingen så ljuger de eller så är de jävligt dåliga på att förklara saker och ting när man pratar med dem...

När man försöker jobba och fixa sina pengar själv så får man inte den ersättning man egentligen borde få från akassan... men om jag sitter på mitt arsle och inte jobbar så får jag full akassa...

Det är något som är grymt fel här!

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0