Nu är jag också drabbad...

2009-06-11 @ 07:58:26
... av samma förkylning som barnen! Ont i halsen har jag och jag nyser och nyser...

Värstinnan är också sjuk och igår kväll eller i natt rättare sagt utspelade sig ett litet drama:

Jag satt och drack the för jag trodde att det skulle dämpa mitt halsont lite och plötsligt hör jag hur Värstinnan gapar (med en mycket upprörd röst) på mig innifrån sovrummet...

Jag går dit för att se vad som står på...

... där ligger hon i sängen och storgråter och säger att hon måste åka till sjukhuset... klockan halv två på natten! Varför frågar jag...jo för the Man (pojkvännen) tror att hon har fått svininfluensan... hon gråter och gråter. "Jag vill inte dö nu... buhuuuuu!"

Jag försöker förklara att det går vanliga dunderförkylningar också just nu men det är svårt att få henne att lyssna...  Jag som känner mig lite osäker vad som gäller angående svininfluensan loggar in på nätet för att skaffa lite info.

Det verkar ju som att symtomen är ganska lika en vanlig influensa, fast man dessutom kan få problem med luftvägarna och med kräkningar och diaree...
Men då det har funnits smitta här i vår kommun så borde man nog besöka vårdcentralen bara för att vara på den säkra sidan, även om smittan inte har spridits efter vad jag läste.

Så nu ska hon strax till vårdcentralen...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0