Jag läser och läser...

2009-05-06 @ 19:01:26

I perioder blir det väldigt mycket läsning... det är väl när jag är uttråkad eller trött, för då orkar jag inget annat! Hihi!

De här senaste dagarna har jag läst:

Den jag ville ha- av Sheila O'Flanagan.
Detta är en roman om vänskap, svek och om att lära sig inse vad man egentligen vill med sitt liv. Den handlar om alla de där ögonblicken som man tänker "om bara" eller "om inte".
Början av boken tyckte jag var lite trög, men sen när man kom in i den så var den jättebra, en riktig tjejbok, som jag inte kunde lägga ifrån mig förrän den var utläst.

Motsatsen till kärlek- av Julie Buxbaum
Handlar om Emily som har jobb, lägenhet och pojkvän. Livet är perfekt! Men så fattar hon att hennes pojkvän är på väg att fria till henne och då bryter kaoset loss. Hon gör slut... och sen händer en massa saker i rasande fart!
Julie som skrivit boken var advokat innan hon debuterade med den här boken. Nu är hon författare på heltid.

14 år till salu- en skakande svensk historia - av Caroline Engvall
Rubriken säger väl nästan allt... Bra och gripande! Caroline har skrivit boken tillsammans med flickan som den handlar om. Detta är typsikt en sån bok som jag lämnar vidare till tjejerna att läsa. Intressant, men hemskt!


Nu ska jag ge mig på en kriminalroman... brukar inte gilla att läsa sådana... om inte det är Elisabeth George's böcker förstås, för henne älskar jag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sängen var äldre, 40-50 tal typ. och den blev jättefin, visar inom kort upp den på bloggen..... den står ju givetvis fortfarande i garaget.



Kram L

2009-05-06 @ 20:39:26

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0