Vilka sötingar...

2009-05-14 @ 10:16:45
... mina chefer alltså!

Jag berättade för dem om a-kassan och deras regler... som för övrigt alla tycker är skitkonstiga... så nu är de så snälla och ger mig åttatimmarsdagar varge gång! Bra va!

Längtar tills nästa månad då jobbet börjar på riktigt och jag kan strunta i akassan och deras regler... och leva som man borde göra... det vill säga... ha råd att betala sina räkningar och köpa den mat man behöver och även annat som man vill ha!

Jag är inte särskilt dyr i drift... har alltid levt på existens minimum eller mindre... och det går alldeles utmärkt! Men när det blir så att man inte ens kan äta ordentligt då är det inte kul längre...

Nu tog Bebben på sig Prinsessans cykelhjälm och lill Prinsessans solglasögon och så satte han sig på kökssoffan och startade "möjtörcykelen" som han säger...

I morgon ska lill Fan till skolan första dagen efter operationen... de har typ en friluftsdag i morgon och ska göra en lång vandring... och det klarar ju inte min lilla gubbe än så länge... så han ska praoa med vaktmästaren vilket innebär att han hänger med vaktis hela dagen och så kör vaktis honom till platsen dit de andra ska vandra... världens bästa vaktmästare har de! Han är den person som jag gillar mest på hela skolan förutom lill Fans ena fröken...

Rektorn är en bestämd kvinna... men aj vilken rektor hon är... också den bästa jag någonsin träffat!

Gud vad jag tjatar...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0