Mera färg...

2009-11-10 @ 12:42:46
... är något jag behöver gå och köpa!

Har fortfarande inte målat tjejernas spegelbyrå... och så tänkte jag att kökssoffan kanske ska få lite färg på sig innan den flyttar till kompisen... om den nu kommer att göra det!

Flyttar den till kompisen ska den ändå målas om och det är ändå jag som får göra det... så då kan jag ju lika gärna göra det nu. Så resonerar jag i alla fall!

Häromkvällen målade jag en hylla som ska sitta på köksväggen... den är numera vi och har svarta smideskonsoller. Börjar bli ganska så mycket vitt,svart och grått här hemma nu... med lite accenter i andra färger!

Sitter här och funderar över vardagsrummet... har jättesvårt att bestämma mig för hur det ska bli! Knepigt värre...
Har dessutom fortfarande inte kommit på vilket träslag eller färg på möbler jag ska ha. Annars brukar jag minsann ha visioner och också veta hur jag vill att de ska se ut... men nu har jag inte en aning!




Jag skrattar när jag ser den här bilden nu!

För ett tag satte jag in den här på bloggen och tyckte att det var alldeles för grönt och alldeles för mycket blommor...

Nu sitter jag här med mina gardiner som har just blommönster i grönt och matchande kuddar ligger det i soffan, mattan på golvet är också grön. Än så länge har det inte blivit för mycket grönt... fast det känns aningen konstigt med blommiga gardiner. Jag är ganska så mycket för enfärgat eller glest mönstrat annars.

Oj då... det här skulle bli ett litet kort inlägg om färg och se så det blev!

Jag hade tänkt skriva om hur mycket jag gillade den färg jag köpte sist... det var en vit lackfärg till snickerier... och den fungerade alldeles utmärkt på byrån och de andra sakerna jag har målat. Luktar knappt och var lätt att tvätta bort. Inte särskilt dyr heller!

Kommentarer
Postat av: Lesly

Det var ganska fint, blommiga gardiner behöver vi på vintern :) Och snyggt när divan sitter uppe i trädet på höst kortet.

2009-11-17 @ 17:08:38
URL: http://leslita.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0