Det blev ett...

2009-09-12 @ 09:08:48
... grytunderlägg!

    

En målad kakelplatta med möbeltassar på baksidan, så att plattan ligger mjukt mot underlaget.

Jag kom plötsligt ihåg att jag hade ett gäng kakelplattor liggandes (som jag snällt redan för 6 år sedan tiggde till mig ifrån renoveringskillarna, snacka om att samla på hög...)... jag hade alltså redan då tanken att måla på dem!
Sen dess har de snällt legat i städskåpet och bara väntat...

Tror de är perfekta som grytunderlägg eller kanske som en liten tavla till köket eller badrummet. Fast inte med kossor på då förstås...

Det var premiär för porslins/keramikfärgerna som jag fick av Prinsen i födelsedagspresent. Har aldrig målat på porslin/keramik förut... men det verkar vara lika kul som att måla på glas!


Kommentarer
Postat av: ila

Ovationer - Slottet har utställning varje år för lokala konstnärer - skall ta reda på info - vilken julklapp förresten - detta skall Du jobba med -Du behöver en ateljé - jag har inte ord/kramar i massor/Ila

2009-09-12 @ 10:26:18
URL: http://www.metrobloggen.se/twingela
Postat av: Ingela

Så fint!! :)

2009-09-12 @ 18:52:57
URL: http://trebarnslandet.se

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0