Liten stekpanna...

2009-09-21 @ 09:29:50
...det fick jag av Prinsen igår!

Den är hjärtformad och jättefin... ska steka goda hjärtpannkakor eller stekt hjärtägg i den. Blir fint till lite sena frukostar/brunches.



Han hade också köpt lite saker till sitt badrum:

Ett fruktansvärt duschdraperi...



Jag skulle vara livrädd för att duscha här...

Han hade också köpt en matchande badrumsmatta...



Coola saker men jag skulle nog inte välja dem själv! (Egentligen speglar de inte Prinsens stil heller... men han tyckte de var coola)

Till detta ska han ha röda handdukar. 

Det måste vara himla kul att fixa sitt hem när man har ganska bra med pengar och kan köpa det man verkligen vill ha direkt.

Kommer ihåg när jag själv skulle flytta hemifrån till den första EGNA lägenheten... jag hade redan bott hemifrån i ett par år i andra hand... jag hade i princip allt man behövde ha i köket men inga egna möbler förutom de från mitt flickrum.

Det var bostadsbrist och jag och stora barnens pappa hade precis fått Prinsen... efter flera månaders ringande och tjat fick vi en trea i min hemort. Jag var ju mammaledig och fick inte ut så mycket pengar, pappan hade precis fått ett jobb så vi hade ju inte hunnit att spara så mycket. Kommer ihåg att vi åkte till IKEA och köpte köks och hallmöbler, soffgrupp, soffbord och säng köpte vi från Brattells. Allt var typ det billigaste de hade i respektive affär!

Men vad gjorde det... vi fick i alla fall ett fungerande hem!

Spjälsäng fick vi ärva av mamma och pappa, de hade en efter min yngsta lillebror... Jag fick också en fin svart bokhylla i tre delar av pappas bästa kompis (den är fortfarande i tjänst hos en av mina bröder, hihi!)

Prinsen har en bestämd smak och vet redan vilken stil och vilken typ av möbler han vill ha... han tänker nog inte stressa sig och köpa sånt han egentligen inte vill ha bara för att få ett fungerande hem... han kommer att köpa det han vill ha och sen vänta och spara tills han kan köpa nästa grej.

Ska bli så spännande att se slutresultatet!


 

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej hjärtat! Min bror undrar var duschdraperiet och badrumsmattan kommer ifrån :)

Kramis

2009-09-21 @ 20:05:49
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: Mimia

Therese: Jasså din brorsa gillade dem också! Hehe!

Prinsen beställde dem från CoolStuff.se

Duschdraperiet kostade 149:- och mattan 249 eller 349:-

2009-09-21 @ 23:35:20
Postat av: Therese

Hahaha ja han fyller 19 idag och är väl i den åldern när sånt är häftigt, jag tyckte mer det var läskigt :/

2009-09-22 @ 10:00:51
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0