Jag saknar min blogg!

2010-12-10 @ 19:00:55
Men det känns som att jag inte har tid för den just nu! Så den får ligga här och vänta på mig...

Just nu är jag uppbokad nästan varenda dag... även helger... antingen på jobbet eller med mina egna kurser. Samt en massa förberedande och planerande... att det snart är Lucia och jul det kom jag faktiskt på idag.

Funderar på om jag ska vara ledig resten av månaden från och med den 20 och framåt... så att jag hinner planera i alla fall lite jul!

Jag kan kosta på mig att vara det för jag har redan jobbat så mycket den här månaden att jag klarar nästa månad bra (jag är ju timanställd och få lönen månaden efter).

Lillebror och lill Prinsessan har börjat på nytt dagis där de trivs gott... jag ser dem knappt, men det känns skönt att få längta varje dag!

Jag har fått hela 8 nya underbara vänner genom doulautbildningen... vi bildade ju ett team efter utbildningens slut och har nu till och med en egen hemsida. Vi pratar och planerar så gott som dagligen!
Häromdagen gjorde vi ett spännande besök på en mottagning för ensamstående gravida... det var mycket givande. Och vi kommer förmodligen att få en hel del klienter därifrån. Nästa söndag ska vi ha advents och glöggmys i lokalen där jag har mina kurser. Då ska vi äta gott och träna yoga tillsammans, fast det vet sju av oss inte om ännu...

Helt underbart! Jag har vänner jag har umgåtts med i över 20 år som jag inte känner lika bra som jag känner dessa kvinnor! They make me happy!

I förrgår trampade jag väg för en mängd människor som skulle komma efter mig... det hade snöat hela natten och snöade fortfarande när jag begav mig till jobbet på morgonen. Det var inte skottat någonstans, snön var djup och äntligen äntligen tyngdes alla träd av mängder med snö... det är så vackert!

Det är ljuvligt att pulsa fram i den djupa snön och bana väg för de som skulle komma efter mig... lite morgongymnastik! Orörd snö som ingen rört vid tidigare!

Nu mina kära vänner... ska jag ha fredagsmys med mina kära småbarn... det blir tacos! Och sen varsin glasstrut!

Senare ikväll när de små sover, ska jag dricka årets första glögg! Vitvinsglögg med mandarin och chilli... aldrig smakat den innan men jag tror att jag gillar den bättre än rödvinsglögg.

Kram på er mina vänner! Hm det kanske inte ens är någon som besöker sidan längre...


Kommentarer
Postat av: Vilsen

Ju då, jag kollar här och saknar Dig vännen min!

Men är också glad för Din skull att allt har blivit så bra och Du trivs...

Varma kramar till Dig!

2010-12-10 @ 22:01:07
URL: http://vilsen-vilsen.blogspot.com/
Postat av: Kurran

Jodå, jag läser också. Kram till dig. :)

2010-12-10 @ 23:01:15

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0