Filmkväll i ensamhet...

2010-02-09 @ 11:19:43
Eftersom inte Värstinnan är hemma så fick jag titta på film ensam igårkväll.

När barnen till slut somnade bäddade jag ner mig i soffan med både täcke och kuddar... jag frös så in i bomben.
En kopp varmt varm the och en smörgås.

Det blev hela två filmer...

Först såg jag Serious Moonlight med Meg Ryan och Timothy Hutton. Meg Ryan brukar alltid spela så snäll, i den här filmen var hon både elak och slug. Ingen höjdare direkt!




Sen såg jag Wuthering Heights (Svindlande höjder)...

Läste boken som tonåring... och hade på något sätt blandat ihop det hela med Jane Eyre... satt en lång stund och bara stirrade för jag var helt lost... fattade ingenting utav handlingen. Och sen slog det mig plötsligt att jag visst var inne på fel story.

Den här filmatiseringen var riktigt hemsk... och samtidigt sorglig! Det blev allt ett par tårar på slutet...

Cathy spelades av Charlotte Riley och Heathcliff av Tom Hardy.



Då jag fortfarande känner mig dålig så funderar jag på om det inte blir till att inta soffläge i dag också... och kanske en film!

Kommentarer
Postat av: Singelpappans

Det är mysigt att kura ihop sig under täcket och titta på film. Ska nog också göra det ikväll... :-)

Postat av: Sweepstakes

Very nice film...I like it very much

2010-02-10 @ 13:31:52
URL: http://www.winprizesonline.com/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0