Jag slängde ut den j*veln!

2010-01-07 @ 15:38:36
Granen alltså... kungens tid är nu förbi... han har regerat färdigt. Han hade börjat mista sin praktfullhet, hans glansdagar var över...

I år länsades granen under andra dagen i rampljuset... först försvann polkagriskäpparna, sen pepparkakorna med kristyr.

Jag hade MÅNGA röda vackra julgranskulor... det har jag inte längre!

Inte mindre än två gånger damp granen i golvet... och en massa kulor rök vid båda tillfällena. Hade man haft pengar i börsen  så hade det varit perfekt att handla nya julsaker nu, eftersom de säljs för halva priset på rean...

Jag plockar bort de få tomtarna (2) som finns i vårt hem och annat "rött" som jag ställt fram... det som får vara kvar några dagar till är adventsstjärnorna och adventsljusstaken... och då endast för att det är en sån mysig belysning och de gör sig bra mot det snöiga landskapet i bakgrunden.

   

Den här julen var bra... men nästa år ska den vara bättre... mindre stress och mer tid att njuta och vara tillsammans.

Men nu väntar nya äventyr och förhoppningsvis sol och värme, glada dagar .... innan det är dags igen ... för nästa JUL!

Kommentarer
Postat av: Singelpappans

Vad har du för spännande äventyr på gång? ;-)



Här är det ännu jul. Granen står kvar och julduken ligger kvar på bordet. Tänkte ta bort allt i helgen.



kram

Postat av: Anna

Hejsann.Ansiktet ser ut som en liten djävul och sitter på snickeriet i mitten längst ner mot spegeln.HAn är inte alls söt.MIn dotter som är 23 tycker inte om den här spegeln just bara för djävulens skull.sneda ögonbryn och en skäggkrans.Hade den i sovrummet ett tag men det känndes inte så bra...Trevlig Helg vi hörs Kram Anna

2010-01-08 @ 13:55:08

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0