Sommarlov!

2010-06-10 @ 12:48:46

Naturligtvis krånglade mammans rörlighet idag när vi hade verkligt bråttom... ju mer jag stressar desto mindre klarar jag av att göra! Hela kroppen låser sig...

Skolbarnen gick i förväg... så att de inte kom försent och så kom jag och småbarnen efter.

Vi missade Prinsessans uppträdande men det var lugnt!

När själva avslutningen var över så skulle alla barn samlas i respektive klassrum för fika med föräldrar, syskon, lärare och elever. Eftersom jag inte kan dela mig i två delar... så hade jag förberett en fika för lill Fan och en fika för Prinsessan... de fick gå till respektive klassrum själva och så gick jag och småbarnen hem igen.

Det var grått och mulet... kändes inte alls som en skolavslutning ska göra. Vad är det med folk egentligen? Går man på skolavslutning så tycker jag att ALLA gemensamt ska sjunga Den blomstertid nu kommer...
I år var det en femteklass som skulle framföra sången på den lilla scenen och läraren som presenterade dem sa att nu sjunger vi alla tillsammans Den blomstertid nu kommer...

Var det någon som sjöng? Nej... dåligt! Jag började att sjunga men det lät ju inte särskilt fint bara störande eftersom jag stod längst bak och hade hela föräldraskaran mellan mig och femteklassarna. Där stod alla helt stela!

På väg hem kändes det i alla fall som sommarlov... syrenbuskar som doftade ljuvligt, både lila och vita... Vid vägkanten växer det en massa smultron som står i full blom nu. Blåklint, utblommade maskrosor som är så där luddiga och vita nu... såna som ungarna älskar att blåsa på!

När skolbarnen kom tillbaka fikade vi hemma också...

I år blev det bara saft och chokladmuffins, nästan alla andra år har det blivit ett riktigt sommarlovskalas med speciell sommartårta. Jag varken hann eller hade råd nu!

Nu ska jag ut och dofta i mitt kök... jag snodde ett par syrenkvistar som står på köksbordet och luktar ljuvligt!

Ha ett underbart sommarlov alla barn!

    
      (bild på förra årets sommarlovstårta)


Kommentarer
Postat av: Sara ~ Candis

SV. NOOOOO ska dom verkligen stänga???? Men himla skit :( usch nu blev jag ledsen i ögat faktiskt.

Vart ska jag nu äta de goa insideout rullarna??



Tack så mycket :D tror den skulle se jättefin ut på dig faktiskt. Du har lite rätt i att man faktiskt ser äldre ut i mycket smink. I wonder why.

2010-06-10 @ 13:54:56
URL: http://candis.se
Postat av: Tessan

Kommer in å nafsar lite på den goa tårtan ;)

2010-06-10 @ 14:29:25
URL: http://tessilooo.blogspot.com/
Postat av: J. -17 och gravid

Sv: Tack, nej ingen bebis har tittat ut ännu men jag hoppas verkligen den gör det snart! Ja, jag bor i Visby, finns en riktigt härligt botaniskt trädgård här. :)



Spännande med spädbarns massage. Har en dvd med just det, så får testa att massera den lilla sen :)

2010-06-10 @ 17:31:49
URL: http://alwaysthai.blogg.se/
Postat av: Lesly Valencia

Hejsan! Ja visst hade man velat åka till Isla de Pascua någon dag. Tack så mycket för din fina kommentar. Vad sommrigt det såg ut förra året. Jag väntar fortfarande på sommaren här i Trollhättan. Har varit soligt i några dagar bara. Lite synd när ingen vill sjunga med på skolavslutningarna :P



Hade så bra!

2010-06-10 @ 18:25:01
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: Nina/habibty

Hej, jag älskar att sjunga den blomestertid nu kommer och imorgon är det dags på mitt jobb. Jag åker till Libanon den 17 juli och Mahran åker innan den tredje. Ska bli skönt att komma iväg. Ska du jobba hela sommaren eller får du lite ledigt? Kram!

2010-06-10 @ 20:06:44
Postat av: Sara ~ Candis

SV. Får hålla tummarna att det kanske inte stämmer :) hoppas hoppas. Kommer ju ge upp sushi om de lägger ner haha :D

2010-06-10 @ 21:53:46
URL: http://candis.se
Postat av: katarina

Vilken läcker tårta.

Mina söner slutar imorn i skolan.

Tusen tack för hälsningen, det värmde.

Jag är adopterad från Colombia, mina söner har olika svenska pappor fast de har trots allt ärvt mina bruna ögon ;-)

2010-06-10 @ 22:21:22
URL: http://ina73.blogspot.com
Postat av: J. -17 och gravid

Sv: Haha, ja de säger att det ska komma ut en pojke iallefall :)



Vi fick med den när vi hämtade ut ett paket från pampers. Så det är blöjmärket pampers som har satt ihop en liten dvd med lite allt möjligt, men en kort instruktion om hur man masserar den lilla :)

2010-06-10 @ 22:53:29
URL: http://alwaysthai.blogg.se/
Postat av: Jasu

tåårrrtttaaa.. mm!

2010-06-10 @ 23:16:02
URL: http://theforkandthesked.blogg.se/
Postat av: J. -17 och gravid

Sv: Okej, tack för tipset. Fick en olja av svärmor, men kanske inte bör använda den för sånt då..

2010-06-11 @ 14:06:22
URL: http://alwaysthai.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0