Antingen gnäller man för...

2010-03-26 @ 20:41:23
... att man har för mycket jobb och är övertrött eller så gnäller man, som jag gör nu... för att man har för lite jobb!

Till nästa vecka har jag bara lyckats få... 5 ynka timmar. Hade nog hoppats på i alla fall 3 hela dagar...

Men vi får väl se... det kanske blir mer!

Just nu sitter jag här och är j*vligt sur på lill Maran... varenda j*vla helg som hon ska hit hittar hon på något skit.
Är det så himla svårt att skippa kompisarna en endaste dag... för att tillbringa den med mamma och syskon?

Är grymt besviken på henne!

Varför inte bara säga nej helt enkelt... nej jag vill inte komma till er, jag vill inte vara med er... istället för att säga jo jag kommer, jag är på väg bla bla bla... och sen så kommer hon ändå inte!

Fick precis ett sms från Divan som löd:

... mitt hjärta är ditt hjärta,
och ditt hjärta är mitt hjärta...

Dessa ord yttrade min mormor till min morfar den sista Alla Hjärtansdag i hennes liv! Hon bodde på ett sjukhem efter att ha drabbats av stroke... och morfar bodde kvar hemma i huset.
Mormor och morfar brukade alltid prata om skilsmässa när de var över 70... han var trött på henne och hon var trött på honom. De bara gnällde och bråkade... sen lugnade de ner sig ett par år... men de var inte direkt gulliga eller kärleksfulla mot varandra. Inte förräns då... det sista året, månaderna innan mormor gick bort... då var de 89 år gamla och nästan som nykära igen.

Den där sista Alla Hjärtansdag var jag hos mormor på sjukhemmet och vi gick tillsammans till telefonhytten för att ringa morfar... han visste inte vilken dag det var... jo han visste att det var tisdag, han visste vilken datum det var... men han tänkte inte på att det var just Alla Hjärtansdag.

Sen när han väl fattade vilken dag det var så var det bara puttisnutt för hela slanten...det var ingen ände på mitt hjärta dit och ditt hjärta hit!

Saknar dem så mycket...




(Det här inlägget fick visst en annan vändning än vad jag hade tänkt från början)


Kommentarer
Postat av: Romeo Patrick

Vilket sött inlägg =) Ja det är synd när barnen väljer bort en. Min lillebror väljer hela tiden sina vänner framför oss och det är inte alls roligt, varken för pappa eller för oss bröder. Man vill ju vara samlad så mycket man kan.. En vacker dag försvinner alla från huset och bildar sin egen familj och då har man dom knappt hos sig :( Jag låter som att jag vore 50bast haha=)



Det händer inte så mycket =) Fredagar är myskväll för mig. Går aldrig ut så det blir inte mycket med det =) Själv då? Är du aldrig påmsn?

2010-03-26 @ 21:02:09
URL: http://romeon.net
Postat av: En dansös dagbok

Fick tårar i ögonen och rysningar när jag läste detta, så fint men sorgligt. Kram

2010-03-26 @ 22:03:06
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: En dansös dagbok

De kommer vara ungefär lika djupa som utrymmet mellan gardinen och väggen. Så det blir ändå en ordentlig gång mellan dem och sängen. Varje garderob kommer ta upp hela vägggen så de får inte plats på samma sida. Jag gillar också hur det ser ut nu, tyvärr så får vi knappt plats med sakerna vi har (vi har varsin 80cm bred garderob). Jag hoppas de smälter in och inte "äter upp" rummet.

Kram

2010-03-26 @ 22:37:59
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: En dansös dagbok

Jag hoppas det.



Jag gör min reklam på www.vistaprint.se och innan jag betalar skriver jag vistaprint rabattkod eller liknande på google och brukar få upp till 30% rabatt. Sidan är lätt att använda med.

Kram

2010-03-27 @ 00:25:28
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: Therese

Åh vad vackert!!! :) Där knep det till om hjärteroten!!

-----------------

Ja jag besegrade nästan spårvagnarna, fick panikångest och kunde inte anda vid sahlgrenska och fick hoppa av och ta en taxi därifrån så jag klarade det nästan! Anledningen att jag är igång så mycket är för att ´den hemska ångesten bryter igenom så fort jag slappnar av. Inget roligt alls.



Sitter här och tittar på testbloggen och funderar på vad det är jag inte riktigt gillar med den. Tror jag skickar ett mail till dig :)



Tack för din fina kommentar jag försöker att inte ta slut på mig, men det går inget vidare...



Många kramar!

2010-03-27 @ 05:26:05
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: En dansös dagbok

Ingen fara, fråga på!

Jag använder inte mallarna.

Börjar med en tom och laddar upp text och bild.

snart måste du berätta om företaget, jag är så nyfiken.

Kram

2010-03-27 @ 11:47:24
URL: http://tutku.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0