Härligt ute!

2010-03-08 @ 14:17:28
Ugnen är rengjord, småbarnen har badat skumbad, vi har varit ute och promenerat... varit på biblioteket och i affären.

Har haft lite coach- och pushsamtal med Divan, som tvivlar på sin förmåga att klara av kursen hon läser... oh vad det gnager i mig när de stora barnen inte mår riktigt bra. Man är mamma och vill ta över allt... men så inser man att de är unga vuxna och faktiskt måste ta lite ansvar för sina egna handlingar och liv.

Sen fortsatte det med samtal med Värstinnan, men då gällde det pengar...och den där j-kla maten... och så arbete/praktik.

Nu har vi precis fikat lite... det blev cookies & milk... Ballerinas nya kladdkakakex med Åsens gammaldags lantmjölk. Det var mums! Det står ju att kexen ska doppas för att de ska smaka godare... oj vad det doppades!

I eftermiddag är det tvättstugan som gäller och i kväll ska jag läsa in material för kursen som börjar imorgon.

Nu ska jag lägga lille Bror så att lill Prinsessan får en lugn stund, sen ska jag fixa lite i köket och förbereda middagen som idag blir färsk strömming à la medelhavsstuk.

Känner mig ganska utvilad på något sätt... det var många dagar sen jag var ledig så här länge på raken... eller ja ledig och ledig... jag har ju tackat nej till att jobba... hm, det är ju ändå bara jag som får lida av det sen i slutändan när inte nästa månads pengar räcker till.

Men det fixar sig alltid!


Hehe...inser att jag har blivit ännu mer en sån där bloggare som bara skriver vad jag har gjort idag och vad jag ska göra i morgon... Tråkigt men sant!

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0