Underbara sol!

2010-03-15 @ 08:10:13
Vad gott det är att vakna från solens varma strålar... man blir på bra humör direkt! Även ungarna verkar gladare och piggare på morgonen när solen lyser in i deras rum.

Lill Fan och Prinsessan har traskat iväg till skolan och småbarnen leker frukostservering inne i tjejernas rum... de har dukat upp en rejäl frukostbuffé... det hör jag! Det tackar vi IKEA och det underbara barnporslinet för!

Idag har jag (redan trots att det är ganska tidigt) letat reda på ett par forskarstudier på nätet som jag måste skriva ut och läsa. Lite detektivarbete, men jag hade tur och hittade det jag behövde nästan med en gång...

Den här veckan måste jag också beställa två böcker till från adlibris... även där hade jag tur och hittade dem med en gång. Fast jag har inte beställt dem än... måste fylla på pengakistan först!

Den här månaden har jag ju bara jobbat tre dagar hitills... så nästa månad lär inte bli så fet! Den här månaden har jag ju haft en massa extra utgifter... min nya kompanjon kostade ganska mycket, litteraturen var inte billig, extra resor, luncher ute och utbildningen... som jag ändå har delat upp i delbetalningar. Jag svettas när jag tänker på hur mycket pengar allt detta blir tillsammans! Pust! Torkar svetten ur pannan...

Men... samtidigt ler jag... för det har varit värt varenda krona... skulle till och med ha offrat mer på det!

Igår hämtade jag hem all information för konferensen i London som jag "förhoppningsvis" kommer att åka på i oktober... OM den inte krockar med den utbildning jag tänker gå till hösten.

Nej, nu är det frukostdags... och så måste jag hinna med lite stök i köket innan jag drar iväg till jobbet... jobbar kväll idag! Det var riktigt längesen...

Ha en underbar dag! 
 

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0