Helt slut...

2010-05-24 @ 20:27:55
... känner jag mig och det känns lite som att jag börjar tappa sugen på allt!

Idag var jag hemma från jobb och mataffär vid halv sju på kvällen. Hemma var det kaos som vanligt... spelar ingen roll hur mycket jag än diskar eller plockar för varje gång jag kommer hem från jobbet ser det likadant ut igen.

Diskbänken full med disk och golvet fullt med saker... I GIVE UP!

Idag har jag även gett upp på den eventuella utlandssemestern... kommer aldrig mer att tro ett ord på vad "släkten" säger... orkar inte med deras velande eller vad man nu ska kalla det för. Deras brist på beslutsamhet kanske...

I morgon kommer jag att tacka ja till att arbeta heltid under juli månad... det verkar som att "jobbet" är i knipa då. Eftersom jag först tackade nej till sommarjobb och det nu är även andra som har kommit på att de inte vill jobba där hela sommaren utan de har tackat ja till andra jobb istället.

Sen får det bära eller brista med barnvakt... det är ju den månaden som dagis är stängt och precis då som storasyskonen är mest ovilliga till att hjälpa till med sina småsyskon. Men det lär väl lösa sig som alla andra år...

Nu under kvällen har jag anmält mig till tre utbildningar som jag vill gå i höst, två här i Gbg och en i Sthlm. Ska bli spännande...

Även Divan ska eventuellt gå den i Sthlm!

Därför måste jag jobba så mycket som möjligt nu under sommaren så att jag får ihop tillräckligt med pengar till allt jag ska göra. Pust! Känner mig redan helt slutkörd...

Tänk om det fanns något slags sommarläger som man kunde skicka iväg alla barnen till... ngn slags förvaring så de kom ur vägen... hemskt va?!

Nej men jag tycker så synd om dem... att de alltid ska behöva vara hemma i stan och ha sommarlov. Barn ska ha frihet, natur och salta bad på sommaren... i alla fall inte behöva springa runt bland asfalt och betong.

Jag får väl klura ut något!

Nu ska jag äta champinjoner...

Kommentarer
Postat av: En dansös dagbok

Jag var inte så förtjust i bilderna heller tyvärr. Men roligare än ingenting =)

2010-05-24 @ 21:49:29
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: Lesly Valencia

Hejsan låter som att du kommer att ha fullt upp i Sommar. Det ordnar nog sig med barnen, det brukar det göra.



Ja jag fick jobbet i Sthlm så jag flyttar dit så fort jag hittat någonstans att bo :s. Roligt att ni sökt lite utbildningar vad är det för nått? Kanske hamnar vi alla i sthlm till slut :)



Karnevalen är bland det bästa jag vet. Kultur i mängder! Dans, musik, mat och folk :) har själv varit med och uppträtt några gånger men inte sen jag började plugga och flyttade hit. Vad är det för en annan festival?



Kram



2010-05-25 @ 00:12:10
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: only me

Mina barn brukar ju inte få komma iväg på nåt större de heller, jag har ju haft tid men dåligt med pengar men ahr iaf kommit iväg på småutflykter.

Här är det öppet hela sommaren men har som du problem med barnvakter, jag för att jag inte bara arbetar dagtid. Gör som du och hoppas det löser sig, saker brukar ju göra det på ett eller annat vis. även om det itne känns så kul....



vi får väl hyra en nanny tillsammans eller ett par o en sommarstuga o skicka dit alla yngre barn o så får tonåringarna sköta sig själva hehe...

nackdelen är att lönen nog inte skulle räcka till :p

2010-05-25 @ 09:27:17
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: 2barnspappan

Hm, har inte Ikea barnförvaring? :D

Känner tyvärr igen det där jag med. Förr hade jag råd men då var det tyvärr svårt att komma iväg nånstans pga mitt jobb. Nu när jag kan har jag inte råd...



Kram

2010-05-25 @ 10:40:32
URL: http://brevetsomaldrigkomfram.blogg.se/
Postat av: Mimia

Only me: Jag brukar ju också se till att fixa en massa små utflykter och de senaste åren har i alla fall de två skolbarnen varit iväg bort hos min bror, mormor & morfar, väninnan och med grannarna på deras sommarvistelse.Jag jobbar ju också oregelbundna tider, kvällar, helger och väldigt tidiga morgnar. Vi kanske kan få en arbetslös Nanny lite billigare! :)

2010-05-25 @ 20:55:26

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0