Tiden går...

2011-11-22 @ 12:18:49
... och jag har inte bättrat mig i mitt bloggande!

Det är nog så att jag faktiskt tappat sugen vad gäller bloggandet. Ibland känner jag en väldig lust att skriva men så är jag för lat för att gå in på bloggen...

Vad händer då i min värld nu för tiden?

Jo, allt har sin gilla gång. Jag jobbar på... kämpar och pusslar med tider för att få både ekonomi och barnpassning att gå ihop.
Inte mycket tid över till mitt egna lilla projekt mer än doulandet. Många babysar har det blivit nu :) och det är lika fantastiskt varje gång! Jag tror att barnmorskor har det bästa jobbet någonsin...

Ungarna växer så det knakar! Värstinnan fyllde 20 för ett par veckor sen, i helgen fyllde Prinsessan 12 och i nästa vecka fyller lill Prinsessan 6.

Ungarna är övervilda, två som busar hela tiden och två som börjat "tonårs-kivas"... den här mamman är helt slut!

Känns ibland som att jag inte ens hinner att andas. Hela kroppen värker, från topp till tå i varje lem... nätterna är värst. Jag BEHÖVER ta timeout och åka bort någonstans för att bara sitta i ett tomt rum och bara andas och vara ensam... För så som det är nu ... det går bara inte längre!

Jag får ingen ordning och reda på någonting, jag jobbar, kommer hem och där väntar ännu mer jobb, men jag orkar inte för jag har så ont... därför förfaller hemmet! Spelar ingen roll om jag verkligen tar mig i kragen och trotsar det onda och gör en massa saker när jag kommer hem... för redan nästa dag ser det likadant ut igen! :/

Prinsen har varit iväg en sväng och jobbat på kryssningfartyg genom sitt jobb, blev dock inte någon längre period, som det pratades om först. All tre stora tjejerna pluggar...

Lill Fan har skött sig jättebra hittills den här terminen, inte ett enda besök hos rektorn... det händer små incidenter ibland men inget som varit tillräckligt stort för rektorn ännu.

Däremot blev han själv misshandlad i skolan för ett tag sen, fick åka ambulansen till sjukhuset där han fick stanna en massa timmar för observation då han hade blod i urinen. Blåtira fick han på köpet!

Jag längtar efter riktigt vinterväder och undrar vart vintern har tagit vägen, borde den inte vara här nu? Det är ju snart advent...

Jag läser fortfarande alla mina favoritbloggar regelbundet! Dem kan jag inte slita mig ifrån... :)

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Kiqi

Åh vad kul med lite ljud från dig. Inte kul att läsa om att du har det så jobbigt, och herregud vad trist med det som hände LilFan. Inte alls okej. Hoppas det gick bra i alla fall.

Stor kram från Hisingen

2011-11-23 @ 01:42:13
URL: http://babymama-2009.blogspot.com

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0