Bullbak...

2008-10-16 @ 11:34:17
Igår bakade vi kanelbullar! Det var ett bra tag sen sist... jag är nog ingen bullmamma precis!

Det var lill Fan och hans klasskamrat som skulle baka egentligen... men naturligtvis så hamnade alla barnen i köket och skulle hjälpa till. Mitt i bullbaket kom killens mamma och hämtade hem honom, han blev lite putt men det åtgärdade vi idag... jag skickade med en påse bullar till honom i lill Fans ryggsäck.

Ungarna fick hälften av degen... jag är faktiskt imponerad... de lyckades få till ett gäng fina och ganska så stora bullar. Efter baket drack vi o'boy och åt utav de nybakta bullarna... en lite onyttig kvällsmat kanske, men det blir ju inte så ofta så jag tror nog inte att det gör något!

Visst blev barnens bullar fina... det är de som ligger på fatet! Mammas blev nästan brända... för jag glömde av dem när jag städade i ordning efter oss.

Vi har faktiskt inte bakat bullar sen svägerskan bodde hos oss... och det är ett år sen nu! Fast då bakade vi å andra sidan bullar nästan dagligen för det var det enda damen åt till frukost!




Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0