Definiera bra och dåligt föräldraskap!

2008-10-31 @ 00:39:19

Har tänkt mycket på föräldraskapet! Vad definierar en bra förälder och vad definierar en dålig förälder?


Hur är en riktigt dålig mamma eller pappa? Finns det egentligen dåliga mammor och pappor? Vem är det som bestämmer hur en förälder ska vara? Vem bestämmer normerna och har de rätt att göra det...


Ingen är väl perfekt, men ingen är väl inte heller urusel!


Det som jag tycker utmärker en bra förälder är ju min personliga åsikt, det du tycker är en bra förälder är din åsikt... tänk vad många olika sorters föräldrar det måste finnas... ingen är den andra lik!


Det finns föräldrar som offrar allt för barnen, som helt utplånar sina egna personer under tiden de är föräldrar, det finns de som inte lever efter barnen utan fortsätter att tänka på sig själva och unna sig samma saker som innan de hade barn.


Det finns "gullegull"-föräldrar som låter barnen styra, det finns "ajaj kapten"-föräldrar som styr och ställer som de värsta överbefälhavare...


Vad är du för en slags förälder?


Kommentarer
Postat av: Mrs Mulatt

Jag tycker att föräldrar som försummar sina barn är exempel på dåliga föräldrar. Och då menar jag inte ekonomiskt, utan känslomässigt. Och det går ju oftast hand i hand med missbruk och misshandel. Det är en dålig förälder tycker jag..



Bra föräldraskap är föräldrar som oavsett hur livet känns, eller om allt går emot en, ändå får sitt barn att kännas sig mest älskad i hela världen!





Hur jag är som förälder vet jag tyvärr inte ännu, men hoppas givetvis på det sista ;-)



Kram

2008-11-06 @ 23:51:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/12197

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0