Gud vad jag älskar vatten!

2008-10-13 @ 16:11:58
Finns det något godare än ett riktigt kallt glas vatten?

Nej... inte för mig i alla fall! Jag är en riktig vattoman... vatten i alla former slinker ner... mitt favoritgodis är isbitar!

Mineralvatten med olika smaker är lika goda som vilken läskedryck som helst...

Här dricker vi sällan mjölk till maten, aldrig saft... utan det är vatten som gäller... förutom vid något enstaka tillfälle någon gång då det ska vara lite festligare... då kanske det serveras något starkare... såsom läsk!

Vatten är bra till så mycket:

Brukar hjälpa vid huvudvärk...

När jag är riktigt mätt, så där så att man nästan mår illa... då brukar jag dricka en massa vatten så försvinner den där obehagliga illamående-mätt-känslan illa kvickt!

Jag har nästan alltid en flaska vatten med mig när jag går någonstans... när jag jobbar... eller bara är ute och promenerar.
Maken tycker ofta att jag är ganska så tjatig och jobbig med mitt vatten... men en gång var han riktigt tacksam och glad över att jag alltid släpar med mig vattenflaskor... och det var när vi en gång i Jordanien körde av vägen ute i öknen, på grund av sandstorm. Varken han eller hans kompis hade tänkt på att ta med vatten, fast jag hade sagt till dem... de bara struntade i vad jag sa... tji fick de... och jag satt med världens "ni -borde-ha-lyssnat-på mig" leende när de skämdes och försökte få mig att dela med mig av mitt vatten... he he... de fick inget!

Jo jag skojade bara... jag hade tillräckligt med vatten så att det räckte till oss alla!

I love water!

       


Kommentarer
Postat av: Nathali

Jag älskar med vatten !

2008-10-14 @ 12:18:31
URL: http://blogg.aftonbladet.se/18554
Postat av: Therese

Vad lustigt för jag står knappt ut med att dricka vatten alls. :) Divisen kommer från allra första början från en kennel i Ungern. Hon är avelstik så hon var ganska dyr. Nu för tiden kan man hitta chihuahuor på blocket för allt mellan 10 000 (oftast blandraser eller chihuahuor utan stamtavla)till 22000(avelstikar)Om man kan tänka sig en vuxen hund eller sk omplaceringshund brukar priset vara betydligt billigare.

Risken med småhundar är dock att de ofta smugglas in i landet och kan ha diverse sjukdomar. Utan stamtavla vet man inte var hunden kommer ifrån, vilka anlag den har, eller hur stor den kommer bli. En del säljer blandraser utan att berätta det och då kan man få sig en överraskning när valpen växer upp. Nej satsa på en uppfödare som verkar seriös och skaffa en valp med svenska papper :)

Diva ska ju paras nu denna månaden o då lär valparna vara klara till jul :) De kommer kosta mellan 12000-17000 beroende på hur många valpar som föds. Dock kräver en chihuahua lika mycket om inte mer av ägaren än många andra raser. De gillar inte att vara ensamma, de behöver en del motion och aktivering både mentalt och fysiskt. Det gäller att vara säker på vad man ger sig in i ;)



2008-10-14 @ 14:41:40
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0